8-А

Завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 19.03-26.03 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com

8-А клас українська мова
1. Повторити матеріал параграфа 27,28;виконати тести вправи 305; дати усну відповідь на запитання для самоперевірки стр.140.
2. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником параграф 31. Переглянути відео урок «Відокремлені члени речення» https://www.youtube.com/watch?v=tj9x3jOLJeA, виконати вправи 306 (усно), 310 (письмово).
8-А література
1. Прочитати статтю про М. Коцюбинського стр.111-112; переглянути відео урок за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=TJxGXcioiyY;прочитати повість «Дорогою ціною»
І-ІІІ розділи, виконати тести стр.118, 128, питання 4-10 (усно); високий рівень завдання 11 стр.128.

Завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 26.03-03.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
1.      Переглянути відео урок Відокремлені члени речення за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Qy84MrWWhAs; опрацювати матеріал параграфа 32; виконати вправи 313, 315 (усно); 316, 317 (письмово); в.р. 317, 319.
2.      Переглянути відео урок Відокремлені прикладки https://www.youtube.com/watch?v=FygVAO9upXk
опрацювати матеріал параграфа 33; виконати вправи 328(усно); 332 (письмово); в.р. вправи 332, 337.

8-А література
1. Прочитати зміст повісті за підручником стр.129-132.
2. Виконайте завдання в зошиті
Тема: « М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Проблеми волі людини та можливостей її здобуття».
Літературний диктант до І розділу
 1. Хто і про кого сказав: «Бунтар, гайдамака! Він мені людей баламутить!..»?
 2. Чиї слова: «Не так мені страшно ляха, як злість бере за наших людей: застромив віл шию в
ярмо, та й байдуже йому, тягне, хоч ти що…»?
 3. Продовжіть речення: «Остап перекинув через тин, за яким стояла Соломія…». 
 4. Про кого розповідається: «Уявляється йому Дунай, широкий-широкий… За Дунаєм —
 Січ…Козацтво — як мак»?
 5. Про що йдеться: «Остап стояв вагаючись, але, бачачи молодицину упертість, вийняв ніж,
поточив його об камінь і…»?
6. Кому належать слова: «Тікаєш… Мене покидаєш… І отеє я лишуся сама з тим осоружним
чоловіком…»?
7. Хто сказав: «Ромцю, тікаймо звідси, бо ті хлопи заб'ють нас, як мого діда в Умані»? 
8. Продовжіть речення: «Соломія підійшла до ставка, скочила в … і почала шарити на днищі». 
9. Чий портрет: «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі,
короткій чугаїнці і з довгим ціпком»? 
10. Продовжіть речення: «Гей ти, парубче, як тебе звати - … »
11. Поясніть лексичне значення слів: хурман, чугаївка, сакви, оббілувати
12. Яке прізвище мав Остап?

Літературний диктант до ІІ –V розділів

 1. Про кого розповідається: «Два дні і дві ночі сиділи вони тут, у вогкості й пітьмі…»? 
 2. Хто за словесним портретом: «Весела і добродушна вдача не раз ставала у пригоді…»?
 3.Чиї слова: «Бодай ти запалалася, триклята країно, з твоїми порядками»?
 4. Кому належать слова: «Коли не влучив, тікай собі з Богом!»? 
 5. Про що розповідається: «Тут було безліч таємних закутків, скрізь стрічались барлоги диких
 звірів, вислані кунею та сухим мохом… Вужів було так багато, що Соломія скоро припинила
 звертати на них увагу»? 
 6. Хто за словесним портретом «…із останніх сил і наосліпки кинулась в очерети слідком за
 гадюками, звіриною й усім живим, що, рятуючись від наглої смерті, мчало в перестраху перед
 наступаючими бурунами вогняного моря…»? 
 7. Про кого розповідається: «Вони лише пам'ятали, що бігли наодчай, через комиші, через воду, в
 безпросвітній темряві, з почуттям звірини, за якою женуть собаки»? 
 8. Хто говорить і з ким: «Люди добрі, змилуйтеся, прийміть нас до хати… Я вам оддячу, я вам
 одроблю…»? 
 9. Хто й про кого думає: «Чортзна-як гуляють, немов п`яні»?
 10. Доповніть речення: «Іван підняв весло і з усієї сили спустив його на…» 
 11. Закінчіть слова: «Іван б`є одного, я стріляю другого, а…»
 12. Кому належать слова: «Оце заду пам'ятка від пана, а спереду між ребрами, маю дарунок від
 москаля… кругом латаний… з тим і до Бога піду…»?

Тема уроку:  «Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі «Дорогою ціною»

1.Практична робота. Закінчити таблицю
Спільні та відмінні риси характеру образів у повісті «Дорогою ціною»

Остап
Соломія
Іван
Спільні риси
Представники трудового народу; вірні товариші; нестримне бажання волі; ненависть до панів, кріпаччини, неволі; не бояться труднощів.
Відмінні риси




2.Виконання тестових завдань до ІV – V розділів (6 балів)
1. Циганський виселок складався з:
А однієї школи і п'яти хаток;                       В трьох хаток;
Б млина і двох хаток;                                    Г хати-читальні і двох мазанок.
2. Селяни
наддунайських сіл їздять битим шляхом у:
А Київ;             Б Львів;               В Тернопіль;            Г Галац.
3. Як Соломія
віддячила циганам за допомогу? Вона їм:
А доглядала худобу;                                    В бавила дітей; 
Б працювала на полі;                                   Г сплатила срібними монетами.
4.
Хто взяв Остапа під свою опіку в сім`ї циган:
 А Рада                                                         В Гіца
 Б заможний болгарин;                                 Г стара  циганка.
5. Що
робили цигани по обіді?
А слухали гру на скрипці. танцювали     В грали в карти
Б пили спиртне;                                            Г ремонтували одяг і взуття.
6.Музичний інструмент, яким Гіца розважав сім'ю:
А гітара;            Б акордеон;           В сопілка;             Г скрипка.
7. Через що Остапа пов'язали турецькі жовніри?
А Бо його вважали біглим;                       В оскільки ухилявся від сплати податків;
Б через циган;                                            Г за вказівкою зрадника.
8. Як вирішила Соломія повідомити Остапа про свої плани щодо його звільнення?
А подати знак хусткою                              В співом повідомити про свої плани
Б підняти вгору весло;                                 Г закричати, що хочуть його визволити.
9. Скількох турків здолали Іван та Соломія?
А чотирьох                             В двох
Б трьох;                                     Г жодного.
10. Що сталося з Іваном?
 А поранений потонув у річці;                  В виплив на берег неушкодженим;
Б його заарештували турецькі жовніри;  Г втік на човні після стрілянини
11. Соломія потонула в річці
АЧеремош                              В Прут
Б Дунай;                                    Г Дон.
12.
Як склалася доля Остапа?
А повернувся в рідне село                 В оселився на березі Дунаю
Б загинув у в`язниці;                            Г був убитий під час переправи.
ІІ частина  (7-12 балів по три бали за питання)
1.      Завдання 12 стр.128
2.      Завдання 11 стр.133

________________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 06.04-10.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
08.04. Урок на платформі ZOOM Тема: «Відокремлені додатки»
Д.З.  1. Виконати тести на перевірку теми «Відокремлені означення та прикладки»
   2. Опрацювати параграф 34, переглянути відео урок Відокремлений додаток за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=RU8eE_yRgBw; опрацювати вправу 343 (усно), достатній рівень вправа  347; високий – 349, 350 (5 речень).

1.Поширене означення не треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А І місяць травень буде гомоніть рудим джмелем наляканим до краю.
Б Над луками залитими квітневою повінню холонув оранжевий вечір.
В Покрите хмарами сонце на сей день червоно вибилося з-за гори.
Г Дуби наповнені темінню стоять безшелесно в якійсь шляхетній величі.
1.        Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А Під захід сонця лелека натомлений за день, повернувся до свого гнізда, й обважнілий поринув у солодкий сон.
Б Під захід сонця лелека, натомлений за день, повернувся до свого гнізда, й обважнілий поринув у солодкий сон.
В Під захід сонця лелека, натомлений за день, повернувся до свого гнізда, й обважнілий, поринув у солодкий сон.
Г Під захід сонця лелека, натомлений за день, повернувся до свого гнізда й, обважнілий, поринув у солодкий сон.
Д Під захід сонця лелека, натомлений за день, повернувся до свого гнізда, й, обважнілий, поринув у солодкий сон.
2.        Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Прокидається наповнений зеленими пахощами степ.
Б Олеся йде сама дорогою – легка, витончена, пругка.
В Батько сидів з веслом на кормі – веселий та дужий.
Г Заходив тихий вечір, незмінно вогкий, кудлатий від хмар.
Д Засмаглі й оздоровлені покидали ми лазурове узбережжя.
3.        Прочитайте речення Тепла (1) травнева ніч (2) наповнена фіалковим ароматом (3) стояла над землею (4) поблискуючи зорями (5) мліючи у своїй розкоші. Кому треба поставити замість усіх цифр, окрім
        А 1        Б 2          В 3         Г 4        Д 5
4.        Речення Задоволені й усміхнені … поверталися зі стадіону додому ускладниться відокремленим означенням, якщо на місці пропуску поставити слово
А глядачі
Б футболісти
В тренери
Г футболісти й тренери
Д вони
5.        Якщо на місці пропуску поставити словосполучення оздоблені інеєм, то неускладненим стане речення
А … вражають красою дерева.
Б Вражають красою дерева … .
В Дерева … вражають красою.
Г Вражають красою … дерева.
Д Красою вражають дерева … .
6.        Відокремленою прикладкою ускладнено речення
А Книги – морська глибина.
Б Всесвіт цей – акваріум планет.
В Сухі гілки – це вже вінок терновий.
Г Виє вовк – ночей моїх соліст.
Д Сумління – річ тендітна і марка.
7.        Прикладку треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Фільм О.Довженка «Земля» було визнано як шедевр світового кіно.
Б Україна в усній народній творчості давно оспівана як хлібний край.
В Я їхав в Одесу влаштовуватися на кінофабрику як режисер.
Г Чистотіл грицики й деревій відомі в народі як лікарські рослини.
Д Осип Микитка як командир на вимогу ворога вийшов з натовпу бійців.
8.         Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А Тоді весна, ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розбійників, гомінливі ручаї.
Б Тоді весна ще тільки натякала, про себе висилаючи вперед, своїх зухвалих розбійників -  гомінливі ручаї.
В Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розбійників - гомінливі ручаї.
Г Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед, своїх зухвалих розбійників, гомінливі ручаї.
Д Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розбійників, гомінливі ручаї.
9.        Переробіть речення так, щоб невідокремлені поширені означення стали відокремленими і навпаки. Тепла ніч, напоєна степовими пахощами, пропливала над Асканією. В заволоченому хмарами небі не вгледіти жодної зірки. Над берегом послався невеликий, густо зацвічений білою ромашкою луг.
8-А література
10.04. Урок на платформі ZOOM Тема: Олександр Довженко. «Ніч перед боєм». Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів.
Д.З. 1.Подивитися відео урок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Qo0kIxOFzXM
1.        Опрацювати матеріал статті стр.134
3. Прочитати зміст оповідання за підручником стр.135-140 або прослухати відео урок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=LWrA6F87Cwo
4. Виконайте завдання в зошиті: тести 1-3 счтр.141; закінчити цитатну характеристику – аналіз головних образів твору за прикладом

Образ
Цитатна характеристика
Іван Добробут
Молодий танкіст з надзвичайно приємним і скромним лицем, онук діда Савки.
Петро Колодуб

Дід Платон Півторак

Дід Савко

Борис Троянда

Левко Півторак


_________________________________________________________________________________


Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 13.04-17.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
15.04. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Відокремлені обставини»
Д.З. 1. Переглянути відео урок Відокремлені обставини за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zb55SsprVmg
2. Опрацювати матеріал підручника параграф 35.
3. Виконайте завдання . Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, підкресліть відокремлені обставини.
1. Денис почепив рушницю на плече і не сказавши нікому й слова кудись пішов. 2. У плавнях затривожилась дика птиця і крякаючи не могла заспокоїтися. 3. Хрипко крякаючи пролетів грак мало не черкаючи вершечків сонних дубів.4. Акорди бабиного літа зітхнувши падають в траву. 5. Гайвороння злітало все вище і віддаляючись наче тонуло у велетенському озері. 6.У молодості він міг працювати не втомлюючись.7. Вона не звикла сидіти склавши руки. 8. Іван із жахом побачив, як виткнувшись з-за галузок затрясли головами бородаті цапи. 9. Можна робити добрі справи і не чекаючи похвали.
4. Відредагуйте речення. 1.Мандруючи горами, учнями було зібрано колекцію рослин. 2.Зламавши кригу, річкою залило всю заплаву. 3. Причаївшись у малині, мене наздогнали бабині молитви.
8-А література
17.04. Урок на платформі ZOOM  Тема: Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання.
1.Подивитися відео урок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=fFqIv0eZCys
2. Прочитати повість стр.142-153, виконати тести 1-3, 9 (письмово), 4-8 (усно)

________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 21.04-24.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
22.04. Урок на платформі ZOOM .  Тема: «Відокремлені уточнювальні члени речення. Правильна побудова речень із дієприкметниковими й дієприслівниковими зворотами»
Д.З.  Вивчити параграф 36, виконати завдання
1. Доповнити моделі пропущеними словами з довідки
Довідка: особливо, або, зокрема, тобто.
1.     Це стосується всіх, …….. дітей.
2.     Вони, …….. батьки, живі й здорові.
3.     До нас прилетів чорногуз, ….. лелека.
4.     Відомі провідні риси українців, …… доброзичливість.
2. Розставте пропущені розділові знаки.
1. Експозиція починається ось тут ліворуч хлопчику.
2. Учора о шостій годині ранку раптом у двері: «Стук-стук!»
3. Ми ще довго до пізньої доби вели бесіду.
4. Отут край берега крутого сумує іноді козак.
5. Ніч була гаряча жнив'яна.
6. Тут нас двоє матерів твоя і Божа.
3. Дайте відповідь на питання. Чому в першому реченні виділену обставину відокремлюємо, а в другому – ні? Наведіть подібний приклад.
1. В Україні влітку, на початку червня, достигають вишні.
2. В Україні на початку червня, достигають вишні.


8-А література
24.04. Урок на платформі ZOOM. Тема:Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Характеристика образів твору. Справжня дружба, чесність, взаємопідтримка і відповідальність, моральний вибір у житті.
Д.З. Прочитати зміст оповідання за підручником стр.154-175.
 Виконайте завдання в зошиті: тести 1-3 стр.164, 175; виконати завдання11 стр.176.

_________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 27.04-30.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
29.04. Урок на платформі ZOOM Тема: «Синонімічність простих речень з відокремленими членами і складних речень»
Д.З.  Виконати тести на повторення
1.У реченні Майданчик, віддалений від загальної площі, був засипаний світлим піском  виділена частина є
А вставним сполученням
Б дієприслівниковим зворотом
В дієприкметниковим зворотом
Г порівняльним зворотом
2. У реченні З луків пахли зів'ялі (1) звечора скошені (2) трави (3) з полів тягло запахом хліба й стерні кому треба ставити на місці цифри (цифр)
А 2
Б 1і 3
В 1,2,3
Г 2,3
3. Означення треба відокремити в кожному реченні, ОКРІМ
А Темна ніч напоєна степовими пахощами пропливала над Асканією.
Б І дихає на мене давниною огорнутий легендами курган.
В На заході розпадаються останні вишневі згустки залишені сонцем.
Г Безмежний степ укритий снігом спав.
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Із правдою розлучені слова кудись біжать по сірому перону.
Б А з хмар, розкритих широко і синьо несуть привіт весняні журавлі.
В Встають стежки, заплетені в тернини.
Г До колосків, налитих туго, моя прихилена душа.
5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Ми, селяни, усі потроху філософи.
Б Люблю Дніпро – ріку свого народу.
В Де зараз ви, кати мого народу?
Г Пливе Десна Довженкова ріка.
6. Комою (комами) треба відокремити обставину в кожному з поданих речень, ОКРІМ
А Не спитавши броду не лізь у воду.
Б Гриць тремтячи від холоду горнувся до батька.
В Не розбивши крашанки не спечеш яєчні.
Г Діти слухали вчителя не перебиваючи.
7. Комою  треба відокремити одиничний дієприслівник у реченні
А Вона ще довго тут стояла причаївшись.
Б Лінивий спить сидячи.
В Утомившись мати прилягла.
Г Сестра ходить гукаючи.
8. Комою (комами) треба відокремити виділений додаток у всіх  речень, ОКРІМ
А Ти вже командуєш замість тата?
Б Замість муру відгородимося від ворога мужністю.
В Розум на відміну від дурості стає позаду, щоб бачити всіх.
Г І з нулів можна дещо зробити зокрема ланцюг.
9. Уточнювальна обставина є в реченні
А Тренер слухав свого учня, не перепиняючи й словом.
Б А біля хати, при вікні одчиненім, жовтогарячі соняхи цвітуть.
В Зима, скрадаючись, повіяла крилом.
Г Спускався я зі скель сходами, вирубаними в камінні.
10 Непоширену обставину треба відокремлювати комами в кожному реченні, ОКРІМ
А Абрикоси зацвівши в росах заплачуть.
Б Старі верби стоять похнюпившись.
В Соснове гілля наїжачившись дивиться вгору.
Г Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.
11. Подані речення ускладнити вказаними відокремленими членами, поставити  знаки.
       А означенням: Наше життя – це своєрідний храм… .
       Б  прикладкою: Ім`я Валерія Лобановського… відоме нині всій Україні.
       В додатком: В Інтернеті представлено безліч сайтів… .
       Г обставиною: Наша дорога вела просто на південь…
_________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 04.05-08.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
06.05. Урок на платформі ZOOM Тема: «Пряма і непряма мова»
Д.З.  Вивчити параграф 38, вправа 390.

8-А клас українська література
08.05. Урок на платформі ZOOM Тема: «Володимир Дрозд «Білий кінь Шептало»
Д.З.  1.Прочитати оповідання стр.177-185.
         2. Літературний диктант
1. Що змалку ненавидів Шептало?
2. Чого найбільше бажав кінь?
3. Що своїм «приземленим розумом» розумів Степан?
4. Про що вперше пошкодував Шептало, коли на порозі стайні спинився Степан?
5. «Ходити по колу, топтати власні сліди, котити воза» Шептало вважав…
6. Що підказував коню інстинкт?
7. Що люди, на думку Шептала, знали про нього?
8. А чого досяг Шептало, на його думку?
9. Що відчував Шептало, коли зі звичною покірністю ступив за хлопчиком?
10. Дух чого відчував Шептало у спогадах минулого, коли перебував у луках?
11. Що побачив кінь у водяному дзеркалі річки?
12. Кінь кинувся у грязюку, бо подумав про що?      
                                                                                                                                     

_________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 12.05-15.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
13.05. Урок на платформі ZOOM Тема: «Цитата. Діалог»
Д.З.  Вивчити параграфи 39,40, вправа 395.

8-А клас українська література
15.05. Урок на платформі ZOOM Тема:  «Валентин Чемерис «Вітька + Галя…»
Д.З.  1.Прочитати повість стр.221-234.
         1. Літературна вікторина «Чи уважний ти читач?»
1.Яке прізвисько було у Федька? 
2. Ким працювала сестра Котигорошка?
3.Як запропонував освідчитися Вітьці — Галі, Федько?
4. Де взяв сомбреро Федько?
5. Для кого співав серенаду Вітька?
6. Ким під час канікул працювала Галя?
7. Що пообіцяла купити Федьку Галя за зізнання, кого кохає Вітька?
8. Чому Юрко пішов в секунданти до Петра Білого?
9. Яку репліку постійно повторював Причепа?
10. Перший стригаль Херсона?
11. Кличка бугая, який змусив Причепу видряпатися на телефонний стовп.
12. Що є ознакою благородного хвилювання?
13.Чий тин загорівся?
14. Що зірвало поцілунок?

15. Як прозвали діда Свирида? 

__________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 18.05-22.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
20.05. Урок на платформі ZOOM Тема: «Розділові знаки при цитаті, в діалозі»
Д.З.  Повторити параграфи 38,39,40, тести для підготовки до контрольної роботи стр.183-184 (усно).
20.05. Контрольна робота з теми «Пряма мова. Діалог»
Контрольна робота з теми «Пряма мова. Діалог. Цитата» (тести)

1. Яке з названих понять не є способом передачі чужого мовлення?
    А Непряма мова      
    Б Цитата             
    В Стиль         
    Г Полілог
2. Дослівний уривок з чийого-небудь висловлювання або тексту, який наводиться для підтвердження чи пояснення певної думки – це:
    А Пряма мова            
    Б Діалог               
    В Репліка      
    Г Цитата
3. Пряма мова – це:
    А Розгорнуте мовлення однієї особи, яке адресується іншим особам або самому собі.
    Б  Чуже мовлення, передане не дослівно, а тільки зі збереженням змісту висловлюваної думки без збереження форми та інтонації.
     В Чуже мовлення, передане дослівно, з повним збереженням змісту, форми та інтонації.
     Г Розмова багатьох осіб.
4. Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні
   А «Тікай, Марічко… не бійся душко… твій ворог танцює» - співала флояра.
   Б «Се він про Марічку, - з ляком подумав Іван.  – Ось чого вона зникла!...»
   В Палагна … сердито обізвалася до мольфара – « Чого вилупив баньки? Не видів?»
   Г «Що ж, іди, Іванку, - покірно обзивалась Марічка, - Така нам судилась доля…»
   Д «Бувай здорова, Ковальова!», - щипав її Іван і пускавсь доганяти…
5. У якому реченні допущено пунктуаційні помилки?
   А «Почали сіно возити?» - зацікавився Аркадій Петрович.
   Б Варвара спитала у начальника станції, чи можна надіслати радіограму в Москву.
   В «Добрий вечір, сказав я можна у вас переночувати?»
   Г «Вся країна скіфів, - зазначав Геродот,- відзначається суворим кліматом».
6.Назвіть речення, у якому допущено помилку під час заміни прямої мови непрямою.
   А Адмірал сказав, що вони можуть обігнути Америку з півночі.
   Б Співають у пісні, що немає найкращого на вроду, як ясна зоря в погоду.
   В У степу, як і в морі, зустрівши людину, не питають, чого вона тут і звідки.
   Г Сашко запитав, доженуть вони вовка, тату, чи ні?
7.Правильно оформлено цитату в реченні
   А «Немає магії сильнішої – зазначав французький письменник А. Франс – за магію слів».
   Б Олександр Довженко вважав, що «Українська пісня – це бездонна душа українського народу, це його слава».
   В  «Люби істину, - повчав французький філософ Вольтер, - але будь поблажливим до помилок».
   Г  «Кожна людина, - указував російський письменник Ф. Достоєвський, несе відповідальність перед усіма людьми за всіх людей і за все».
8. Яке речення відповідає схемі?  «П? – а. – П?»  (розділові знаки не поставлені)
    А А молодість не вернеться співає дівчина.
    Б Чому б йому сердитись знизала дівчина плечима.
    В Струна бринить лагідною луною я тут я завжди тут я все з тобою.
    Г Що це може бути думав вартовий може засурмили на тривогу.
9. Відновіть деформований діалог, додаючи пропущені репліки.
    - Що ти зараз читаєш?
    - Може, і напам`ять щось розкажеш?
    - Читай, я українську мову знаю.
10. Складіть діалог на тему, який починався б такими словами: «Я не згоден, що всі говорять, ніби…» (до 8 реплік)

        8-А клас українська література
        22.05. Урок на платформі ZOOM Тема:  «Валентин Чемерис «Вітька + Галя…»
         Д.З.  1.Прочитати повість стр.221-234, тести 1-3 стр.234, завдання 2 стр. 235.
        22.05. Контрольна робота на тему «Творчість В. Дрозда, В. Чемериса» (тести
1. Як називається село, де відбуваються події?
А Великі Орли; 
Б Великі Чаплі;
В Великі Шуліки; 
Г Великі Жайворонки.

2. Скільки років головному герою Вітькові Горобцю?
А 13; 
Б 14;
В 15; 
Г 16.

3. У чому Котигорошко вважав себе знавцем-теоретиком?
А У коханні
Б в автомоделюванні;
В у механіці; 
Г у написанні віршів.

4. Де товариші взяли сомбреро, щоб співати Галі серенаду?
А Украли;
Б зняли з опудала;
В позичили в клубі;
Г це був каплюх батька Котигорошка.

5. Чому серенада не розтопила Галиного серця?
А Галя не любила пісень;
Б мама Галі прогнала хлопців;
В хлопці переплутали двори й заспівали бабі Хіврі;
Г хлопці погано співали.

6. Чому зілля баби Векли не допомогло приворожити Галю?
А Вітька відмовився його пити;
Б баба була глухою й усе переплутала;
В Федько випив зілля, тому Галя закохалася в нього;
Г Галя сама була відьмою, тому на неї зілля не діяло.

7. Із яким настроєм ішов Вітька Горобець на перше побачення до Галі Козачок?
А Із радістю; 
Б як на страту;
В дуже щасливим; 
Г зі страхом запізнитися.

8. Чому Вітька з Федьком розчарувалися в Галі?
А Вона пішла на побачення з Петром;
Б вона була язикатою;
В їм сподобалася інша дівчина;
Г вони дізналися, що Галя — відьма.

9. Як хлопці вирішили помститися Петрові?
А Відлупцювати його; 
Б розказати Галі, що він поганий;
В викликати на дуель
Г не розмовляти з ним.

10. Коли Вітька зрозумів, що теж подобається Галі?
А Коли вона освідчилася йому;
Б коли вона написала йому листа;
В вона розповіла подрузі;
Г вона прибігла рятувати його з‑під арешту.

11. Як відреагувала Галина мама, коли Федько прийшов сватати дівчину?
А Посміялася з хлопця;
Б погодилася віддати дівчину;
В попросила приходити через десять років;
Г вигнала його.

12. Що Федько залишив для історії на згадку про кохання Вітьки й Галі?
А Насипав у кишеню гарбузового насіння;
Б зробив запис у щоденнику;
В видряпав на дереві надпис: «Вітька + Галя»;
Г посадив дерево.

Завдання відкритої форми
Складіть і запишіть по одній пораді героям повісті (Галі, Вітьці, Федьку й Петру), щоб легше було виходити із складних і незручних життєвих ситуацій.

___________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 25.05-29.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
8-А клас українська мова
27.05. Урок на платформі ZOOM Тема: «Повторення»
Виконати ребуси, кросворди за посиланням
https://naurok.com.ua/chastini-movi-rebusi-krosvord-139985.html








Немає коментарів:

Дописати коментар