7-А

Завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 19.03-26.03 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com

7-А клас українська мова
1.Вивчити правила параграфа 28;переглянути відео урокhttps://www.youtube.com/watch?v=ECWY_YLT2Y0 вправа 317 (усно), 327 (письмово).
2. Опрацювати правила параграфа 29, переглянути відео урок за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=ZNexcgYI47c, виконати вправи 334, 335.
7-А клас література
1. Переглянути відео урок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=W2Gv9GLw1oQ. Прочитати статтю про В. Симоненка, вірш «Лебеді материнства» вивчити напам`ять. Дати усну відповідь на питання підручника.
Завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 26.03-03.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
1.Вивчити правила параграфа 30; переглянути відео уроки за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0jc16kvjrQw  та https://www.youtube.com/watch?v=1jASVPXjgcU
2.Опрацювати таблиці за підручником стр.118-119, виконати вправи 350 (з двома  словосполученнями скласти речення),352; високий рівень вправи 352, 354.
3.Переглянути  відео урок Правипис прийменників за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ZNexcgYI47c; опрацювати матеріал таблиць стр.122-123.
4. Виконати тести з теми «Прийменник.
1. Укажіть правильне твердження:
А Прийменник – службова частина мови, яка використовується для зв`язку нерівноправних частин речення.
Б Прийменник – незмінна  службова частина мови, яка виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.
В Прийменник – незмінна  службова частина мови, яка використовується для зв`язку однорідних членів речення та  частин складного речення.
Г Прийменник – незмінна самостійна частина мови.
2. Прийменники за походженням є:
А непохідними та запозиченими;                              В непохідними та похідними;
Б похідними та вторинними;                                     Г простими, складними та складеними
3.Укажіть рядок, у якому прийменники пишуться через дефіс:
А (з)поміж нас;(із)за хмари; (з)під столу;                В(за)ради свята; (у)продовж тижня; (з)під палки;
Б (з)поміж айстр; (за)для тебе; (в)здовж берега;     Г (з)під тину;(по)близу тебе; (оба)біч шляху.
4.Укажіть рядок, у якому прийменник разом з іменниковою формою вказує на місце дії:
А стоїть посеред лісу; говорити через силу;            В йти за тобою; стогнати від болю;
Б лежить на столі; сидить коло хати;                       Г малювати з натури; присвиснути з подиву.
5. Укажіть рядок сполучень, до складу якого входить прийменник:
А не сніг, а град;           В ні риба ні м`ясо;           Б пані та панове;                Г росте попід тином.
6.Укажіть правильний варіант перекладу:
А по закону – по закону;                                             В не по силам – не по силах;
Б в его пользу – на його користь;                              Г тетрадь по химии – зошит по хімії.
7. Утворіть граматично правильні сполучення
1. згідно                   А наказам
2. відповідно           Б наказами
3. керуючись           В з наказами
4. усупереч              Г до наказів
8.Перекладіть українською мовою:
 Согласно закону, на следующий день, по собственной воле, на протяжении дня
9. Запишіть словосполучення, обравши потрібний варіант прийменника:
Позичити (у,в) приятеля, прийшла (в,у) оперу, відвезла (у,в) Львів,  спитати (в,у) Олени
10. Запишіть речення, розкривши дужки та розставивши розділові знаки.
(Не)зважаючи (на)(те)(що) погода зіпсувалася Оля поїхала в село.
11. Відредагуйте та запишіть правильно речення
Рух на трасі припинився завдяки снігопаду. Команда перемогла через підтримку вболівальників.
12.Випишіть із речення всі прийменники; зробіть їх морфологічний розбір.
Виплив з-за гори Волосожар і почав виблискувати своїми зірочками, немов танцював перед світом.
7-А клас література
   1.Прочитати вірші В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?», «Гей, нові Колумби й Магеллани»,
виконати тести 1-3, 11 (письмово), 4-10 (усно).
   2.Виконати завдання в зошиті
Літературний диктант «Життя і творчість В. Симоненка»
1.Хто назвав В. Симоненка «витязем молодої української поезії»?
2.Який фах отримав В. Симоненко?
3.Вкажіть символічні образи вірша «Лебеді материнства»
4.Чого навчає мати сина у вірші «Лебеді материнства»?
5.Назва збірки, за яку поету присуджено Державну премію України ім. Шевченка.
6.Скільки років прожив поет?
7. «Лебеді материнства» за своєю будовою нагадують
8.Тема вірша «Ти знаєш, що ти – людина?»
9.Де пропонує автор поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани» «відкривати духовні острови»?
10.Що засуджує В. Симоненко в поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани»?
11.Який художній засіб використано в рядках «Жоден вітер сонця не остудить»?
12. Який художній засіб використано в словосполученнях «люди добрі, ласкаві, злі; усмішка, мука єдина»?
Тести за творчістю В. Симоненка
1. Лебеді в поезії «Лебеді материнства» порівнюються з
А хмарами              Б чаклунством             В мріями             Г літаками
2. Коли син виросте, то він:
А вирушить в дорогу                                  В змайструє млин
Б відремонтує батьківську хату                 Г збудує новий дім
3. У житті, на думку Симоненка, кожна людина не може вибирати:
А друга                   Б дружину                    В матір                Г місце мешкання
4. Поезія «Лебеді материнства» покладена на музику композитором
А М. Лисенком                                            В Л. Ревуцьким
Б П. Майбородою                                        Г А. Пашкевичем
5. «Лебеді материнства» за своєю будовою нагадують:
А стрілецьку пісню                Б веснянку         В коломийку                 Г колискову
6. Образ лебедів у творі «Лебеді материнства» асоціюється з:
А мужністю       Б вірністю     В ніжністю      Г відповідальністю
7.За яких умов  до сина «прийдуть з України верби і тополі»
А буде кликати їх                    В не відцурається рідної мови
Б впаде на чужому полі          Г шануватиме народні звичаї й обряди
8.Сили юнакові, коли той вирушить у життєву дорогу, надаватиме:
А тополя        Б рідна земля       В диво-наречена      Г лебеді
9. Звертаючись до читача в поезії «Ти знаєш, що ти – людина?», Симоненко в кожній людині вбачає:
А індивідуальність                    В прагнення матеріально збагатитися
Б вміння писати поезії               Г обдарованість у сприйнятті довкілля
10. Поет у своєму зверненні «Ти знаєш, що ти – людина?» наполягає, щоб кожна людина:
А звела будинок                      В була відповідальною перед суспільством
Б написала  одну поезію        Г поспішала жити і кохати
11. Автор поезії «Ти знаєш, що ти – людина?» змушує людину замислитися над тим, що їй необхідно:
А залишити по собі добру пам`ять      В розвиватися і вдосконалюватися
Б відстоювати інтереси суспільства    Г не завдавати шкоди ближньому
12. Читач під впливом вірша «Ти знаєш, що ти – людина?»  намагається
А надати допомогу всім, хто її потребує
Б розпочати пошуки щастя
В переглянути своє ставлення до життя
Г зробити правильний вибір
_______________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 06.04-10.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова 
09.04. Тема: РМ «Переказ-переклад тексту»
Д.З.  Прочитати текст вправи 505 і переказати українською мовою (письмово).
      09.04. Урок на платформі ZOOM. Тема: «Сполучник як службова частина мови»
Д.З. Переглянути відео урок «Сполучник як частина мови» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=tApAU8uC76QОпрацювати за підручником параграф 31, вивчити таблиці на стр.124, виконати вправи 361 (усно), 369 (письмово); в.р. вправа 369, 368.

7-А клас література
10.04. Урок на платформі ZOOM. Тема «В. Симоненко. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти – людина?»
Д.З. Повторити творчість Г. Тютюнника, О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко, В. Симоненка
10.04. Контрольна робота з теми « Творчість Г. Тютюнника, О. Стороженка, Б. Лепкого,
Л. Костенко, В. Симоненка   (виконати в робочому зошиті)
Д.З. Вивчити напам`ять вірші В. Симоненка «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти – людина?»

Контрольна робота з теми « Творчість Г. Тютюнника, О. Стороженка, Б. Лепкого, 
Л. Костенко, В. Симоненка   (виконати в робочому зошиті):
1.        З якою метою Климко (Г. Тютюнник «Климко») вирушив у подорож до Слов`янська?
А поступити у ремісниче училище                                   
Б знайти тітку Марину й залишитись у неї жити            
В погостювати у діда
Г здобути солі
2.        Портретною художньою деталлю в повісті Г. Тютюнника «Климко» є
А діжурка дядька
Б сукня Наталі Миколаївни 
В покалічені ноги шевця                   
Г чорнобривці дівчини
3.        Перебування Климка у тітки Марини (Г. Тютюнник «Климко») є
А зав`язкою    
Б розвитком подій     
В кульмінацією    
Г розв`язкою
4.        Слова Що таке на світі щастя? належать (О. Стороженко «Скарб»)
А Павлусеві   
Б оповідачеві    
В матері Павлуся      
Г сільським парубкам
5.        Прочитайте речення Підійшли парубки до вікна (вікно було одчинене), дивляться, а Павлусь розпластався на перині й хропе на всю хату гумористичного забарвлення в описі Павлуся додають слова (за оповіданням О. Стороженка  «Скарб»)
А вікно, хату       
Б парубки, Павлусь    
В розпластався, хропе       
Г підійшли, дивляться
6.        Щоб пустити в рух гроші, господар збирався (за казкою Б.Лепкого «Мишка»)
А покласти їх у банк                                         
         Б купити курей і двоє-троє телят
В купити качок і кілька свинок, підгодувати, продати та знову купити
Г купити кілька свинок і двоє-троє телят, підгодувати, продати та знову купити
7.Укажи, якими словами описує Л. Костенко річку Одру у вірші «Чайка на крижині»
    А синя й бурхлива;     
    Б темна й широка;     
    В чорна й глибока;      
Г розлога й спокійна.
8.Укажи, чим пов’язані частини диптиха Л. Костенко «Чайка на крижині» й «Крила»
     А задумом і алегоричним образом крил;                    
     Б контрастним протиставленням людини та птаха;
     В ідеєю краси природи; 
     Г твердженням, що людина не вміє літати.
9. Укажи, який художній засіб використано в рядках: «В цьому році зима не вдягла білої свити»
    А алегорія;                  
    Б метафора;                          
    В символ;                           
    Г порівняння.
10. Установіть відповідність
Репліка героя                                        
1. Як Бог милосердний пошле йому щастя, то без нас житиме ще лучче, як теперечки!
2. Нате вам за працю, а се наші гроші, бо самі таки розсудіть: хто б їх у чужу хату вкинув, якби не сам Бог того схотів!
3. Бісові груші, як спілі й над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот.
4. Будь ласкав, хоч що-небудь дай за те, що принесли твоєму хазяїнові скарб!
Літературний герой
А наймит   
Б Павлусь     
В наймичка   
Г мати Павлуся    
Д сільські парубки
10. Назвіть засоби гумористичного зображення у творі
11. Назвіть засоби сатиричного зображення у творі

12. Дайте стислу відповідь на питання «Чи важливо бути індивідуальністю, особистістю?»                                                                                                                                    
_________________________________________________________________________
   
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 13.04-17.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
      16.04. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Сполучники сурядності та підрядності»
Д.З. Опрацювати за підручником параграф 32, вивчити таблиці на стр.128-129, виконати вправи 377 (письмово); в.р. вправа 375.
7-А клас література
17.04. Урок на платформі ZOOM . Тема «Любов Пономаренко «Гер переможений»
Д.З. 1.Повторити матеріал підручника. Переглянути відео урок «Л. Пономаренко «Гер переможений»  за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=cOsNcw9IOak.
2.Виконати тести
1. Як полонені німці ставилися до зведення будинків?
А із великим почуттям відповідальності
Б абияк
В з любов`ю і розпачем
Г ретельно і водночас сумлінно
2. Споруда, яку будували німці, могла б, на їхню думку, стояти на околиці:
А Берліна
Б Магдебурга
В Дрездена
Г Лейпцига
3. Які квіти посадив Фрідріх, скопавши маленьку грядочку?
А чорнобривці
Б мальви
В нагідки
Г піони
4.Чим пригощали жінки полонених німців?
А печеним гарбузом
Б вареною картоплею
В сухим хлібом
Г варениками з капустою
5. Як німці віддячували жінкам за їх увагу?
А сплачували гроші
Б всміхалися їм
В низько прихилялися перед ними
Г дарували свій одяг
6. Фрідріх полюбляв показувати фотокартку, на якій можна було побачити:
А русяву жінку з усмішкою на обличчі
Б красу природи його рідного міста
В його самого, молодого і красивого
Г двох дівчаток у білих сукеньках і білих черевичках
7. Діти своє місто, розруйноване під час війни, називали:
А жалюгідним
Б жахливим
В багатостраждальним
Г злиденним
8. Незважаючи на те що діти дражнили Фрідріха, він їм:
А грав на сопілці
Б робив з паперу ляльок
В співав німецькою
Г розповідав цікаві казки
9. Під осінь німець захворів і йому, на відміну від інших полонених, дозволили:
А лікуватися
Б лежати під стіною барака
В виконувати неважку роботу
Г не виходити на роботу
10. Із цегли Фрідріх виробляв:
А ляльок для дітей
Б прикраси
В посуд
Г кораблики
11.Коли люди переселилися у новий дім, який був збудований полоненими німцями?
А навесні
Б влітку (наприкінці серпня)
В взимку (на початку грудня)
Г восени ( в кінці листопада)
12.Про що, здавалося, хотіли спитати дівчатка, які були зображені на фотокартці Фрідріха?
А «Для чого нас замуровано у стіну нового будинку?»
Б «Ви не бажаєте  з нами познайомитися?»
В «Ви не знаєте, де наш тато?»
Г «Як же нам знайти любого тата?»
____________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 21.04-24.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
      23.04. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Написання сполучників»
Д.З. Опрацювати за підручником параграф 33, вивчити таблиці на стр.135, виконати вправу 394.
       23.04. Розвиток мовлення. Аудіювання. Прочитати текст і виконати тести
                                   Місячна соната на полотні 
    Є мистецькі твори, які залишаються в пам’яті назавжди. До таких належать і полотна Архипа Івановича Куїнджі, зокрема його цикл українських пейзажів. Перлиною серед них вважається «Місячна ніч». Та, почувши цю назву,не поспішайте хвалитися, що бачили цю картину. На жаль, таке щастя випало не багатьом, адже чимало років полотно зберігається у сховищах Київського музею російського мистецтва, для огляду його виставляють лише зрідка.
    Цій картині випала трагічна доля. Уже під час створення цей шедевр було приречено на смерть. Архип Куїнджі використав цинкові фарби, до того ж у концентрації, яка мала призвести до цілковитого потьмяніння. Досягнувши нечуваного ефекту у відтворенні місячного сяйва, він чудово розумів, що милуватися його полотном випаде небагатьом поколінням шанувальників мистецтва. Не минуло й кілька років, як полотно почало поволі чорніти. Якийсь час картину ще виставляли в експозиції, але потім, щоб хоч трохи продовжити їй життя, працівники музею перенесли картину в напівтемні кімнати сховища, куди не проникало руйнівне сонячне світло. Проте навіть втративши первісний вигляд, «Місячна ніч» заполоняла, ведучи в дивовижний світ неповторної краси природи.  Здавалося, що перед тобою -  справжня річка, залита місячним сяйвом, а навколо дрімають заколисані спокоєм береги… 
   Доля полотна трагічна так само, як і доля його автора. Архип Іванович Куїнджі народився 1842 року в убогій сім’ї шевця-грека. Його батьківщина -   українське містечко Маріуполь. Архипові судилося спізнати гіркоту  раннього сирітства. Вільні хвилини хлопчина віддавав малюванню. Хтось порадив звернутися до всесвітньовідомого на той час Івана Айвазовського. Подивившись роботи юного Архипа, той розреготався:
-        І ти хочеш стати художником? Іди фарбуй паркани!
  Невідомо, чи мучився колись Іван Костянтинович тим, що завдав юнакові пекучої образи. Проте він дожив до тріумфального успіху Куїнджі. Айвазовський, безсумнівно, знав, що автор таких уславлених шедеврів, як «Березовий гай» та «Ніч на Дніпрі» - саме той, колись осміяний ним, хлопчина.
    На щастя, юний Архип  не погодився із суворим висновком метра. Зібравши трохи грошей, він вирушив до Петербурга, щоб вступити до академії мистецтв.
   Перша спроба скінчилась провалом. Друга так само. Куїнджі було вже 28 років. Може, Айвазовський справді мав рацію? Вирішив спробувати втретє. Зарахували вільним слухачем.
   Архип багато працював. На останні копійки купував фарби й полотно, але на академічних виставках його роботи залишались непоміченими. І знову терзали сумніви щодо правильності обраного шляху. Тоді він поїхав на етюди в Україну. І все раптом змінилося.  Він вирішив показати холодному Петербургові справжню українську ніч.
   Руський живописець Іван Крамськой, побачивши полотно Куїнджі «Ніч на Дніпрі», визнав його найкращим пейзажистом.
   Здобувши визнання, славу, багатство, Архип Куїнджі лишився простим і доступним. Поклявшись самому собі ніколи не чинити з людьми так, як учинив з ним Айвазовський, він чим міг допомагав студентам Академії мистецтв, професором якої невдовзі став. Особливо сприяв Архип Іванович талановитим юнакам з бідноти, жертвуючи на їхню підтримку величезні суми. Саме за це його шалено цькувала реакційна професура й преса, для якої він був відвертим демократом. Переслідування художника  було таким запеклим, що Куїнджі мусив понад 20 років не виставляти своїх робіт, хоч створив їх чимало. То була для нього єдина змога висловити свій протест.
  Саме тоді й було створено картину «Місячна ніч». Художник працював не для виставки, не для задоволення пихи колекціонера-мецената. Він занурився у спогади, у щемний смуток за чудовою українською природою. Саме ця картина увібрала в  себе всю гаму почуттів, усю душу видатного художника.
    
Завдання
 1. Щастя бачити картину А. Куїнджі «Місячна ніч» випала не всім, тому що
а) картина зберігається за кордоном; 
б) пропускають до музею не всіх;  
в) полотно потрапило до приватної колекції; 
г) картина рідко експонується.
2. Руйнування картини «Місячна ніч» зумовлене тим, що
 а) олійні фарби накладено не на полотно, а на папір;
 б) фарби накладались без спеціального грунту (основи);
 в)використані художником чинкові фарби розкладаються;
 г) фарби розведено не на олії, а на воді.
3.Картина заполоняє глядача
  а) науково вірогідним зображенням старовинного українського села;
  б) поетичною красою зображеної природи,
  в) грандіозністю розмірів;
  г) увагою окремих деталей.
4. Навчатися малюванню змалку А. Куїнджі не міг через
  а) заборону батьків;                            
  б)власну недбалість;
  в) інші захоплення;                            
   г) злидні.
5. Чому на етюди Куїнджі поїхав в Україну
  а) його терзали сумніви щодо правильності обраного шляху;
  б) український клімат міг поправити йому здоров’я;
  в)такий вибір був випадковим;   
  г)за компанію з іншими художниками.
6.Петербургові Куїнджі вирішив показати
  а) українські народні обряди;           
  б)українське народне мистецтво; 
  в)красу української природи;

  г)працелюбство українців.
7.Іван Крамской визнав Куїнджі найкращим пейзажистом за його полотно
  а) «Ніч на Дніпрі»                      
  б) «Місячна ніч»
  в) «Березовий гай»      
  г) «Дніпро вранці»
8.Реакційна преса цькувала Куїнджі за
  а)непрофесійне виконання картин;               
  б)недбало обрані для картин сюжети; 
  в)відвертий демократизм;
  г)зверхнє ставлення до колег.
9.Понад 20 років Куїнджі не виставляв своїх робіт, тому що
  а)протягом цього часу нічого не створив;
  б)не був задоволений якістю власних картин;
  в)захопився викладацькою роботою;
  г)у такий спосіб висловив протест проти цькування.
10.Картину «Місячна ніч» створено
  а)для експонування на персональній виставці;
  б)на продаж славетному музеєві;
  в)щоб висловити тугу за батьківщиною;
  г)для подарунка меценатові.
11.Що спонукало Куїнджі допомагати студентам-біднякам?
  а)бажання в майбутньому мати з цього зиск;
  б)намагання завоювати  в такий спосіб авторитет;
  в)бажання збутися грошей;
  г)спогади про власну юність і милосердя.
12.Чому всю душу художника увібрала саме картина «Місячна ніч?»
  а)передавала спогади про батьківщину;
  б)засвідчувала віртуозне володіння малярською технікою;
  в)показувала переваги митця над іншими пейзажистами;
  г)була спробою вдосконалювати цинкові фарби.



7-А клас література
24.04. Урок на платформі ZOOM . Тема «Марина Павленко. «Русалонька із 7-В…» Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній»
Д.З. 1. Переглянути (за бажанням) відео уроки за посиланням в такій послідовності https://www.youtube.com/watch?v=Xgb8CzDBBmo
   2. Прочитати зміст повісті стр. 212-223 (за новими підручниками) або знайти підручник в Інтернеті Українська література 7 клас О.М. Авраменко, Київ, «Грамота», 2015.
3. Виконати літературний диктант

Літературний диктант за повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В…» (розділи 1-21)
1.Продовжіть репліку Сашка, колишнього сусіда Софійки «Тирміново продаюця дрова. …»
2.Хто з близьких Софії готувався до весілля?
3.Про яку традицію свого роду дізналася Софійка?
4.Чим заробляв Сашко на життя?
5.Яка приписка була в оголошенні Сашка, коли він продавав кошенят?
6.Хто нагадував Софійці актора з кінофільму?
7.Яке слово повертало Сніжану з шафи в реальне життя?
8.Хто вкрав коралі?
9.Коли Софійка стає невидимою?
10.Яким чином Гордій Кулаківський обманув Міщенка?
11.За що був проклятий Гордій Кулаківський?
12.Хто зміг побачити Софійку-невидимку в минулому?
____________________________________________________________________________


Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 27.04-30.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
      30.04. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням»
Д.З. Опрацювати за підручником параграф 34, вивчити таблиці на стр.138-139, виконати вправу 407.
       30.04. Контрольна робота з теми «Прийменник. Сполучник» (тести)
1. Укажіть правильне твердження:
А Сполучник – службова частина мови, яка використовується для зв`язку нерівноправних частин речення.
Б Сполучник – незмінна  службова частина мови, яка служить для зв`язку рівноправних слів і  частин речень.
В Сполучник – незмінна  службова частина мови, яка використовується для зв`язку однорідних членів речення та  частин складного речення.
Г Сполучник – незмінна самостійна частина мови.
2. Прийменники за походженням є:
А непохідними та запозиченими;                            
Б похідними та вторинними;  
В непохідними та похідними;                           
Г простими, складними та складеними
3.Укажіть рядок, у якому прийменники пишуться через дефіс:
А (з)поміж нас;(із)за хмари; (з)під столу;               
Б (з)поміж айстр; (за)для тебе; (в)здовж берега;
В(за)ради свята; (у)продовж тижня; (з)під палки;
Г (з)під тину;(по)близу тебе; (оба)біч шляху.
4.Укажіть рядок, у якому прийменник разом з іменниковою формою вказує на місце дії:
А стоїть посеред лісу; говорити через силу;          
Б лежить на столі; сидить коло хати;
В йти за тобою; стогнати від болю;                    
Г малювати з натури; присвиснути з подиву.
5. Укажіть рядок сполучень, до складу якого входить прийменник:
А не сніг, а град;          
Б пані та панове;
В ні риба ні м`ясо;              
Г росте попід тином.
6.Сполучники сурядності поділяються:
А на єднальні, розділові, протиставні;                     
Б розділові, протиставні, часові;  
В єднальні, мети, допустові;
Г єднальні, причинові, протиставні.
7.Укажіть правильний варіант перекладу:
А по закону – по закону;                                           
Б в его пользу – на його користь;
В не по силам – не по силах;                          
Г тетрадь по химии – зошит по хімії.
8. Укажіть рядок, у якому вжито сполучник якби:
А як(би) тобі здати цей іспит;                                   
Б як(би) я радів твоїй перемозі;
В як(би) знати, де впадеш;
Г як(би) я хотів мати такого друга.
9.Перекладіть українською мовою:
 Согласно закону, на следующий день, по собственной воле, на протяжении дня
10. Запишіть  словосполучення, обравши потрібний варіант прийменника та сполучника:
Позичити (у,в) приятеля, прийшла (в,у) оперу, відвезла (у,в) Львів, війна (і,й) мир, вдень (і,й) ввечері, плахта (й,і) очіпок, спитати (в,у) Олени, один (і,й) чотири.
11. Запишіть речення, розкривши дужки та розставивши розділові знаки.
(Не)зважаючи (на)(те)(що) погода зіпсувалася Оля поїхала в село.
12.Випишіть із речення всі прийменники та сполучники; зробіть їх морфологічний розбір.
Виплив з-за гори Волосожар і почав виблискувати своїми зірочками, немов танцював перед світом.
___________________________________________________________________________

 Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 04.05-08.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
       07.05. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Правопис часток»
Д.З. Опрацювати за підручником параграф 35, виконати вправу 418.
                                         

7-А клас література
08.05. Урок на платформі ZOOM . Тема «Марина Павленко. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині»
Д.З. 1.  Прочитати зміст повісті стр. 223-241 (за новими підручниками) або знайти підручник в Інтернеті Українська література 7 клас О.М. Авраменко, Київ, «Грамота», 2015.
2. Виконати тести (за підсумками всіх робіт буде виставлена тематична оцінка).
1. Основні події повісті відбуваються
А у місті Вишнопіль
Б у місті Києві
В у селі Половинчик
Г в Одесі
2.Визначте жанр твору
А детектив
Б краєзнавчий детектив
В пригодницька повість
3. Вадим казав про те, що його рід
А проклятий
Б щасливий
В дружний
Г несерйозний
4. Яку річ мала намір  показати Сніжана Валентинові на оглядинах?
А плаття
Б туфлі
В коралі
Г гітару
5. Що передала Софійці Вадимова бабуся?
А коралі
Б щоденник
В стару фотокартку
Г гроші
6. Усі негаразди роду Кулаківських розпочалися з
А Гордія
Б Якова
В Васюні
Г Вадима
7. Як Вадим пояснив Софійці причину, через яку вкрав у неї намисто?
А воно йому дуже сподобалося
Б йому дуже були потрібні гроші
В його просто тягне красти
Г він хотів насолити Софійці
8. Як пояснила Софійка Вадимові те, що їй потрібні світлини його рідних?
А хотіла мати краще уявлення про його рід
Б вони їй необхідні для подорожі в минуле
В хотіла фотографії залишити на згадку
Г мала йти з ними до екстрасенса
9. У кого Гордій Кулаківський видурив маєтності кількох родів?
А Міщенка
Б Жуковського
В Старосвітського
Г Вишні
10.Як викуплені коралі допомагали Софійці в її подорожах у минуле?
А виконували різні прохання
Б робили її невидимою
В захищали від нещастя
Г робили її одяг відповідним певному історичному часу
11. Хто порадив Софійці перебиратися «потрохи вперед, від покоління до покоління, … коли здатна будеш відвернути невідворотне»?
А Гордій Кулаківський
Б Мішель Міщенко
В сліпий старець
Г бабуся
12. Чим були схожі між собою Міщенки?
А були балакуни
Б мали подвійну душу
В надзвичайно веселі

-___________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 12.05-15.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
       14.05. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Не і ні з різними частинами мови»
Д.З. Опрацювати за підручником параграф 36, виконати вправу 427.
                                         

7-А клас література
15.05. Урок на платформі ZOOM . Тема «Андрій Малишко. Найвищі духовні цінності в його поезіях»
Д.З. 1. Вивчити напамять одну з поезій Малишка.
        2. Написати невеличке есе на тему «У чому секрет успіху пісень А. Малишка, які стали народними»


_______________________________________________________________--------------


Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 18.05-22.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
       21.05. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Вигук як особлива частина мови»
Д.З. Опрацювати за підручником параграф 37.
         21.05.     Контрольна робота на тему «Частка. Вигук» (тести)                          
1.Назвіть речення з часткою:
   а) Авжеж, такий у нас ведеться звичай.            
   б) Випав сніг – і все навколо повеселішало.
   в) Я люблю ту пору, коли сунички цвітуть.  
   г) Мова наша, мова – літ минулих повість.
2. Для утворення умовного і наказового способів дієслова використовуються частки:
   а) формотворчі;   
   б)модальні;    
   в)заперечні;      
   г)словотворчі
3.Назвіть речення з формотворчою часткою:
    а)Про себе не говори ні доброго, ні поганого.
    б)Як я люблю оці години праці!
    в)Хай добром усе кінчається.                        
    г)Мабуть, не вернутись ніколи додому…
4.Укажіть рядок, у якому всі слова – вигуки:
   а ) ха-ха-ха, цить, алло, давай, киць-киць;  
   б) а-а-а, дінь-дзінь, о-го-го, будь ласка, до побачення;
   в) ну-ну, ня-а-ав, агов, квокче, зирк;      
   г)дзвяк, ой-ой, перестань, ша, кап-кап;
   д) овва, ай-ай-ай, привіт, ку-ку, бух
5.Визначте рядок, у якому всі слова пишуться через дефіс:
   а) о/хо/хо, ку/ку, день/дзень, до/зустрічі ; 
   б) тпр/у,тс/с, до/побачення, ал/ло;
   в) му/у, а/киш, ай/ай, р/раз;                   
   г) оце/так, гей/ гей, а/гов, ану/ну;
   д) ха/ха, цок/цок, ой/ой/ой, мур/р/р
6. Познач слово, з яким частка пишеться окремо
     а) (ні)яковий;    
     б)(ні)коли;           
     в)(ні)слуху (ні)духу;  
     г)(ні)де
7. Усі слова з часткою не треба писати разом у рядку
А не/цікава історія, не/прочитана книжка, не/слухати брата
Б не/здійснена мрія, ще не/розгадана загадка, не /привітно дивитися
В не/волити людину, не/захищений від вітру сад, не/грамотна стаття
Г не/дочувати змалку, не/вибаглива людина, не/абиякий талант
Д не/легкі обов'язки, ніким не/зірвані квіти, не/доплетений вінок
                                              Прочитайте текст і виконайте завдання 8-9
(1) Сади цвіли в такому, здавалося, захваті, як ніколи; співали пташки, славлячи весну…(2) Природа прекрасна. (3) Несмак не притаманний їй ні в сполученні кольорів, ні у формах. (4) Не має в ній ні місця, ні часу, коли б земля не гармонувала з небом чи вода із землею. (5) Нема негарного дерева й квітів негарних, нема й не буде. (6) І як би не панувала в природі анархія випадковостей, якою б інертною й непіддатливою людським зусиллям вона не була, вона завжди буде дорога людині.
8. Познач речення, у якому немає частки
А перше               Б третє           В четверте               Г п’яте
9. Орфографічну помилку допущено в слові
А несмак             Б не має         В негарного             Г як би
10. Увідповідніть частки за значенням з прикладами
    1.словотворчі                а) що за, якраз, невже, он, ніби, атож;
    2.формотворчі               б) немовби, приблизно, ані, нехай, аби;
    3.модальні                      в) будь, небудь, аби, де, б, би, не, ні;
    4.заперечні                     г) нехай, хай, б, би;
                                            д) не, ні, ані
11. Склади та запиши діалог, можливий після екскурсії до іншого міста
  (шкільного свята, відпочинку на природі), використовуючи частки та
вигуки. Підкресли частки однією лінією, вигуки – двома (до 8 реплік).

7-А клас література
       22.05. Урок на платформі ZOOM . Тема
Д.З. 1. Вивчити напамять одну з поезій Малишка.
        2. Написати невеличке есе на тему «У чому секрет успіху пісень
            А. Малишка, які стали народними»
22.05. Контрольна робота на тему: «Творчість  А. Малишка»

1.     Прочитайте рядки з вірша А. Малишка й визначте назву твору, з якого їх узято
                 Між круглих соняхів із літа
                 Мій ревний біль і ревний жаль
А «Так живуть на цій землі поети»               
Б «Чому, сказати, й сам не знаю»
В «Вчителька»                   
Г «Пісня про рушник»
2.     Повтор останніх двох рядків кожного куплета «Пісні про рушник» А. Малишка називається
А анафорою 
Б епіфорою      
В тавтологією      
Г рефреном
3.     Скільки пісень у творчому доробку А. Малишка
А понад тридцять
Б одинадцять       
В близько сорока       
Г понад сто
4.     Установи відповідність між твором та мотивом вірша
1.     «Пісня про рушник»                      
2.     «Чому, сказати, й сам не знаю»    
3.     «Вчителька»  
    А прощання матері з сином
                      Б дорога як життєвий шлях                        
    В вдячність за вчительську працю
          Г віра у світле майбутнє рідної країни
      5.Прочитайте рядки з вірша А. Малишка й визначте назву твору, з якого їх узято
                 Рідна мати моя, ти ночей не доспала
                І водила мене у поля край села
А «Так живуть на цій землі поети»           
Б «Чому, сказати, й сам не знаю»
В «Вчителька»                                                
            Г «Пісня про рушник»
6.Не є мотивом «Пісні про рушник»
А материнська любов                            В дорога як життєвий шлях
Б прощання з рідним домом                  Г віра у світле майбутнє рідної країни
7.Хто поклав на музику «Пісню про рушник», «Стежину», «Київський вальс»
А Борис Лятошинський                
Б Платон Майборода
В Олександр Кошиць                            
Г Віктор Косенко
      8.Установи відповідність між назвою вірша  та художніми образам                                                              
1.      «Пісня про рушник»                      
2.     «Чому, сказати, й сам не знаю» 
    А вишитий рушник
    Б солов`їні гаї        
    В стежина біля воріт
    Г явір під вікном
     9.В уривку «Пісня про рушник» використано
       Хай на ньому цвіте росяниста доріжка
       І зелені луги, й солов’їні гаї,
       І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка
       І засмучені очі хороші твої
А епітет, асонанс, гіпербола
Б інверсія, епітет, символ
В епітет, інверсія, порівняння
Г метафора, анафора, гіпербола
10.Визначити віршовий розмір та римування  в уривку, поданому в попередньому завданні (практично).

11.Дай стислу відповідь на питання Що спільного в поезіях «Пісня про рушник» та «Чому, сказати, й сам не знаю» («Стежина»).
_____________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови та літератури учителя Тунди Т.А. на період карантину з 25.05-29.05. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання» або на сайті школи. Виконані завдання можна передати на пошту Tundatanya@gmail.com
7-А клас українська мова
       28.05. Урок на платформі ZOOM  Тема: «Повторення»
Виконати кросворди з укранської мови за посиланням https://naurok.com.ua/krosvordi-budova-slova-chastini-movi-rechennya-zviki-ta-bukvi-budova-tekstu-19094.html;
         

7-А клас література
       29.05. Урок на платформі ZOOM . Тема. Перегляд кінофільму «Іван Сила» за повістю О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» за посиланням




Немає коментарів:

Дописати коментар