БМК

Завдання з української мови викладача Тунди Т.А. на період карантину з 26.03-03.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання. БМК». Виконані завдання можна передати на Вайбер або на пошту Tundatanya@gmail.com
Завдання для групи 2 Фр-9
25.03.20. Тема «Стилістичне використання слів іншомовного походження. Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики»
1.      Переглянути відео уроки  на тему «Лексикологія та фразеологія» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=T9HnYxJe1TM  або   https://www.youtube.com/watch?v=-6cauCAU-RA
2.      Опрацювати матеріал підручника Н.В.Бондаренко, українська мова 11 клас з навчанням російською мовою, К.,2011, стр.268-275; виконати вправу 432; опрацювати таблицю в підручнику Тести ЗНО стр.96; виконати тести №11-38 стр.98-102.
3.      Виконати тести
Лексикологія
1. Виділене слово вжито в переносному значенні в реченні
А Коли в людині є народ, тоді вона уже людина.
Б Для того, щоб стать щасливим, треба мріяти завжди.
В Зажурився сивий сад осінній в переддень снігів і холодів.
Г  Синиця скрипку золоту настроїла і вихваляє сонце.
2.Оксиморон ужито в реченні
А Стоять зіщулившись бори.
Б Ген у горах пастуша ватра мирно мерехтить.
Г Мед гіркий у чаші розливаю.
Д На захід сонця  моляться тополі
3. Омоніми вжито в реченні
А Прозелень жовта зліта з літа          В Зійшлися віра і зневіра – іде двобій.
Б Мені потрібне слово, а не слава.    Г Зацвіли луги, діброви, повно гомону.
4.Правильно поєднано слова в антонімічну пару в рядку.
А адресат – адреса                       В авангард – ар`єргард
Б абонент – абонемент                Г аванпост – форпост
5. Емоційного забарвлення не має виділене слово в реченні
А Клим щосили шваркнув своєю безкозиркою об землю.
Б Марина теж жбурнула миску, що мало не розбила.
В Карпо ухопив грудку глини й кинув униз.
Г Тимко швиргонув занозу на землю.
6.Знайдіть рядок, у якому всі слова є однозначними
А Україна, суниця, овес, суфікс, прикметник
Б добрий, палкий,старий, кривий, високий
В малий, крило,ряд, сила, тепло
Г окремий, інший, сіяти, сказати, скакати
Д останній, котрий, сонце, щавель, квочка
7.Знайдіть рядок, у якому всі слова є багатозначними
А Клімат, дар, тримати, закінчення, периметр
Б підняти, аптека, бронхіт, бузок,залізний
В важкий, гарячий, виходити, багаж, брат
Г древній, розбити, білий, синонім, уран
Д червоний, вільний, погроза, підмет,грип
8. Знайдіть рядок, у якому всі слова  вжито в переносному значенні
А сухе дерево, міцний дріт, чистий зошит
Б суха доповідь, міцний мороз, чиста мова
В відбити молотком, відбити бажання, червоний жар
Г крива шабля, кривий кінь, високий будинок
Д Дніпрові береги, бурхлива повінь, читати книгу
9.  Знайдіть рядок, у якому всі слова  вжито в прямому значенні
А блискуче майбутнє, малинове варення, малинові вуста
Б кам`яний берег, солодкий спів, золоті слова
В голова дівчини, теплий одяг, корінь берези
Г соковитий голос, тепле проміння, чиста совість
Д гірка правда, колючий сніг, відкритий характер
10.  Знайдіть рядок, у якому всі словосполучення містять омоніми
А Важке серце – важка валіза;міцна сталь – міцний мороз
Б крило ластівки – крило літака; щире серце – серце країни
В палаюче сонце – пекуче сонце;широкий степ – просторий степ
Г білий колір – чорний колір; радісний погляд – сумний погляд
Д материнська ласка – хижа ласка; моторний цех – моторний хлопець
11.У якому рядку слова становлять  синонімічний ряд
А Гарно, добре, гоже, мило, славно
Б просвіт, просвіта, світло, світити
В оглядати, оглядатися, очі, погляд, зір
Г свято, святий, Великдень, свічка, священний
Д свобода, незалежність, суверенітет, Україна, воля
12. Знайдіть речення, у якому неправильно вжито слово неділя
А У неділю дідусь з онуком пішли гуляти в зимовий парк.
Б Була неділя, тихий час дозвілля.
В Вербна неділя – назва християнського свята.
Г Одна неділя має сім днів.
Д Від неділі до неділі – все в одному ділі.
13. Із поданих у дужках синонімів тільки один із варіантів можливий
А Краєчок хмари, неначе блискавиця, (горить, палає) у небесах.
Б (Поросила, покропила) хмарка дощиком гаї.
В Недавно тут гойдалися жита, тепер стерня (лелеці, чорногузу) ногу коле.
Г Тільки чужими очима можна бачити свої (недоліки, огріхи)
14. Увідповіднити      слово                     синонім
1. гречний                                              А незграбний                Д чемний
2. вайлуватий                                         Б дерев`яний
3.брунатний                                           В коричневий
4. строкатий                                           Г пістрявий
15. Увідповіднити     іншомовне слово      український відповідник              
1.анульований                              А рівноправний                     Д скасований
2. периферійний                           Б віддалений
3. пріоритетний                            В першорядний
4. паритетний                               Г беззмістовний
16. Доберіть антоніми: згода, буденний, стверджувати, карлик
17. Доберіть синоніми:будівничий, бовваніти, вогнище, давній
18. Доберіть синоніми:симптом, апелювати, домінувати,пріоритет
19. Доберіть іншомовні слова: відтворювати, записувати, обговорення, недолік
20. Відредагуйте речення. У податковій інспекції кожному видають ідентичний номер. На актрисі була ефективна сукня.

01.04. 20.     Тема «Стилістичне забарвлення фразеологізмів»
1. Переглянути відео уроки  на тему «Лексикологія та фразеологія» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=JBp0kIfLoAc та https://www.youtube.com/watch?v=j31cfzUkGaM
2. Опрацювати матеріал підручника Н.В.Бондаренко, українська мова 11 клас з навчанням російською мовою, К.,2011, стр.275; виконати вправу 434; опрацювати таблицю в підручнику Тести ЗНО стр.103; виконати тести №13-24 стр105-107.
  3.Виконати тести
Фразеологія як розділ мовознавства 
1. Фразеологічні звороти є синонімічними в рядку    
А попасти на слизьке – накрити мокрим рядном
Б бентежити кров – не чути землі під собою
В на живу нитку – білими нитками шитий
Г і води не замутить – хоч у вухо бгай
Д закрутити веремію – укрутити хвоста
2. Позначте рядок, у якому вказані тільки фразеологічні одиниці
А вродливий хлопець; орел не пристане з горобцями
Б як не з`їм, то понадкушую; піший кінному не пара
В п`ятдесятилітній ювілей; корисна книга
Г взяти до уваги; гарне виховання
3. Фразеологізм і слово не є синонімічними в рядку  
А аж у вухах лящить – голосно            В бути як палець - одинокий
Б дражнити собак – перекривляти    Г кров із молоком – здоровий
4. Поєднайте слова обох колонок, утворивши фразеологізм  .
1.валаамова                  А віра                Д ослиця
2. неопалима                Б манна
3. небесна                     В купина
4. обітована                  Г земля
5. Установіть відповідність  1б.
 Фразеологізм                                     Антонім
1. стати на ноги                           А хто в луг, а хто в плуг  
2. співати в один голос                Б кров з молоком
3. співати дифірамби                  В сидіти на шиї
4. старий лис                                Г знімати стружку
                                                       Д свята наївність
6.  Установіть відповідність         
Фразеологізм                                    Синонім
1. хоч з лиця воду пий               А хоч картину малюй      
2.перепастися на смик            Б з лиця спасти
3.підбивати клинці                   В смалити халявки
4. де Макар телят пасе          Г у чорта на кулички
                                                  Д повісити носа
7.Визначте правильне тлумачення фразеологізмів
1. Без тижня день               А щодня    Б недавно     В завжди     Г ніколи
2. Вискочити на сухе           А перемогти в змаганнях        Б брати до уваги
                                               В звільнитися від когось          Г уникнути покарання
3. Спуститися з неба на землю
                                               А зрозуміти щось важливе          Б порівняти мрії і дійсність
                                              В сприймати дійсність реально  Г вважати всі зусилля марними
4. У свою шкіру не потовпиться  
                                              А бути дуже товстим                       Б бути дуже обережним
                                              В бути дуже досвідченим              Г бути дуже сміливим

8. Пояснити значення фразеологізмів 
1. Скреготати зубами                                      3. Хоч вовком вий
2. Позичати у Сірка очей                               4. Спіймати облизня

9. Добери якомога більше фразеологізмів  
1. Про ситуацію, коли дуже тісно
2. Про те, що ніколи не відбудеться
3.  Про того, хто хвалить, надмірно підносить когось
10.Доберіть синонімічні фразеологізми до поданих виразів 
 1.Ні те ні се;
2. Ні сіло ні впало;
3. Одним миром мазані;
4. Води в рот набрати.
11. До поданих російських фразеологізмів  доберіть українські 
               1. Заблудиться в трех соснах.
               2. А Васька слушает да ест.
               3.  Долг платежом   красен.
               4.  Как белка в колесе;
12. Подані фразеологізми перегрупуйте в синонімічні ряди  (де можливо)
З вітерцем; викинути з голови; наш брат; опустити крила; як кіт наплакав; як намальований; семимильними кроками; глянути гидко; сама шкіра та кістки; лишити з носом; намотати на вус; обкрутити навколо пальця; держати хвіст бубликом; кури не клюють; хилиться од вітру; пошити в дурні;на всіх парах; згущувати фарби; ваш брат; робити з мухи слона.



Завдання для групи 1 Фр-9
1.      Тести на перевірку знань з теми «Морфологія. Іменник»
1.Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно
Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі
В вітальний туш, рожевий фламінго, малий нікчема
Г яскрава гуаш, цікаве інтерв`ю, прозора шампунь
Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь
2.Лише форму однини мають обидва іменники в рядку
А  вуглець, родовище                       В селянство, шляхта
Б щирість, прибуток                         Г срібло, пектораль
3.До другої відміни належать усі  іменники варіанта
А поріг, брокер, день, тюль             В барліг, брат, курінь, путь
Б вікно, пальто, метро, мило           Г буття, зайченя, волосся, щастя
4. Закінчення –ом у формі О. в. одн. мають усі іменники рядка
А хрущ, президент, гектар              В автобус, параграф, вальс
Б документ, сховище, звір               Г різьбяр, барвінок, погляд
5. Літеру - е (є) треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А лікар..м, вітрищ..м, кварц..м           В матері..ю, дач..ю, чемпіон..м
Б корен..м, прохач..м, явищ..м            Г їж..ю, літопис..м. вельмож..ю
6. Закінчення –у  у формі Р. в. одн. мають обидва іменники рядка
А ріг (матеріал), ріг (будинок)            В папір (документ), папір (матеріал)
Б томат (рослина), томат (сік)             Г пояс (талія),пояс (зона)
7. Граматичну помилку допущено в рядку
А загін партизан            В четверо грузинів          Д стійкість болгар
Б мальовничих сіл         Г яскравих сузір`їв
8. Помилку допущено в рядку
А подарувати Заставецькій Ірині Олегівні
Б побачити Завербного Миколу Луковича
В створити для Пашук Ярослави Іллівни
Г заступитися за Запорожця Івана Савича
Д танцювати з Мусак Марком Гнатовичем
9. Лише форму множини мають обидва іменники в рядку
А Карпати, проблеми, вечорниці            В дріжджі, заручини, обличчя
Б входини, народи, Альпи                       Г перемовини, двері, ножиці
10.До четвертої відміни належать усі  іменники варіанта
А плем`я, полум`я, ім`я                            В козеня, курча, слоненя
Б сім`я, дитина, курчатко                         Г тім`я, ведмежа, криця
11. Закінчення –ом у формі О. в. одн. мають усі іменники рядка
А  журнал, трамвай, папірус                   В хвастун, парашут, хокеїст
Б циркуль, чарівник, цукат                      Г звичай, оптиміст, футбол
12. Літеру - е (є) треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А озимин..ю, майстерн..ю,іде..ю             В палац..м, полуниц..ю,танц..м
Б крамниц..ю, перелаз..м, танц..м            Г воротар..м, аркуш..м, синицею
13. Правильно вжито відмінкове закінчення обох іменників рядка
 А тривалого терміну, іншомовного терміну
 Б побудувати з каменя, не лишити жодного каменя
В розрахункового рахунку, рахунка матчу
Г мер міста Ванкуверу, територія острова Ванкуверу
Д королівського балу, урахування середнього бала
14. Граматичну помилку допущено в рядку
А сік з мандаринів           В люблячих татів        Д дехто з боярів
Б відомих галичан           Г кримських татар
15. Немає помилки в рядку
А познайомитися з Клименко Аллою Юріївною
Б отримати від Карпенко Святослава Хомовича
В зупинити Дмитрука Мирослава Валерієвича
Г повернути Поповій Валентині Зінов`ївні
Д позичити в Кравець Володимира Яковича

27.03. 20.     Тема «Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників»
03.04.20. Тема «Прикметник. Ступені порівняння прикметників»

1. Переглянути відео уроки  на тему «Прикметник. Ступені порівняння прикметників» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=TWbzJR9jZgc      https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic          https://www.youtube.com/watch?v=BtRkNkYAkYk
2. Опрацювати матеріал підручника Н.В.Бондаренко, українська мова 10 клас з навчанням російською мовою, К.,2010, стр.129-132; виконати вправу 267, 269.
 
______________________________________________________________________
ОНОВЛЕНІ
10.04.2020 Тема «Вживання прикметникових суфіксів». Тестова робота.
Виконати тести на тему: «Морфологія. Прикметник»
1.      Правильно узгоджено прикметник з іменником у рядку
А жвава продаж, кмітливе хлоп`я, овочеве рагу, сильна нежить
Б гострий біль, далека путь, злий собака, м`який шампунь
В учений ступінь, широкий степ, холодна Сибір, мале дівча
Г густий вуаль, м`яка фланель, барабанний дріб, стара накип
2.      Увідповіднити розряд прикметників з прикладами
1. якісні
2. відносні
3. присвійні
А буйний вітер, золотий перстень, вишневий джем
Б веселий карнавал, щасливий день, смачний обід
В Франкові заклики, ненин голос, слюсарів інструмент
Г весняна гроза, торішні образи, всесвітні проблеми
3.      Від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння в рядку
А дзвінкий, новий, архіважливий, блідий
Б густий, привітний, щирий, поважний
В частий, жонатий, гучний, мудрий
Г лагідний, погожий, гнідий, цікавий
4. Помилку  в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
А звуковий, слоновий, надплановий  
Б дворовий, причиновий, перловий 
В грошовий, коричневий, шанцевий
Г калієвий, персиковий, шагреновий
Д фенхелевий, вільховий, рубіновий
5. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників
А щонайкращий, більш грамотний, самий вагомий
Б ліпший, найбільш упевнений, молодший за всіх
В  знесиленіший, найбільш суворий, відважніший
Г найменш білявий, найтовстіший, менш свіжий
Д якнайтепліший, щонайвужчий, пречесніший
6. Помилку  в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
А тестовий, ялицевий, щупальцевий 
Б больовий, нафталіновий, паровий 
В шпильовий, круговий, агрусовий
Г помаранчевий, рожевий, нулевий
7. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників
А довжелезніший, найбільш привітний, модніший
Б найменш вологий, самий чудовий, більш лагідний
В найсамотніший, найгостріший, прудкіший за всіх
Г дуже цікавий, менш оригінальний, найніжніший
      Д найяскравіший, більш зручний, дорожчий над усе
      8. Неправильно утворено форми ступенів порівняння прикметників
А більш упертий, найсильніший, найбільш сміливий
Б якнайшвидший, щонайбільший, найгустіший
В мудріший за всіх, рідніший понад усе, найбільш хитріший
Г упертіший, слухняніший, коротший
      9. Усі прикметники утворюються від іменників за допомогою суфікса –ев- (єв)
А вишня, сіль, журавель, куниця
Б кахля, кущ, джміль,кефаль
В зубець, марш, біржа, біль
Г кумач, кисень, вогонь, корабель
10.Випишіть ті прикметники від яких не можна утворити ступені порівняння
Важливий, відомий, мирний, радий, природний, зайвий, сором`язливий, карий, боязкий, вершковий, сталевий, неповороткий, модний, лисячий, повітряний, бадьорий, недовірливий, театральний, потайний.
      11.Відредагуйте речення
Більш комфортнішого місця для відпочинку, ніж Закарпаття, годі й шукати. Прогулянка на яхті була для дівчини найбільш пам`ятніша. Мандрівники вибрали більш коротший шлях. Модельєр запропонувала, щоб рукав був короче. Квіти – самий бажаніший подарунок для жінки. Цей спосіб розв`язання задачі більш раціональніший. Хоч ми й однолітки, Генка вище мене. Я впевненіша в собі, чим ти.
12.Складіть речення у формі висновку-закінчення, використовуючи подані прикметники
Головний, повчальний, справедливий, геніальний

Наприклад: Такий приклад гідний наслідування.
_________________________________________________________________________________
Оновлені завдання з української мови викладача Тунди Т.А. на період карантину з 13.04-17.04. 2020р.
Завдання розміщені на власному блозі «Пролісок» адреса tundatanya.blgspot.com розділ «Дистанційне навчання. БМК». Виконані завдання можна передати на Вайбер або на пошту Tundatanya@gmail.com
Завдання для групи 2 Фр-9
15.04. Заняття по скапу. Тема «Стилістичні особливості засобів словотвору» (останнє заняття)
1. Переглянути відео уроки за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=FEbUVFILOC4
2.Опрацювати матеріал підручника ЗНО стр.108-109, виконати завдання 2, 3 стр.109-110, тести стр.110-111.
3.Підготувати питання для факультативних занять

Завдання  для групи 1 Фр-9
17.04. Заняття на платформі ZOOM. Тема «Прикметник. Уживання прикметникових суфіксів. Робота з тестами»
1. Повторити  матеріал підручника Н.В.Бондаренко, українська мова 10 клас з навчанням російською мовою, К.,2010, стр.129-132; виконати вправу 273.
 







Немає коментарів:

Дописати коментар