Практична значущість досвіду, результативність

Практична цінність дослідження полягає в можливості застосування його теоретичних і практичних результатів для оновлення змісту та форм освітньої діяльності, забезпеченні формування компетентної особистості. 

Слід відзначити високу ефективність запропонованого вчителем методичного інструментарію щодо використання акмеологічних освітніх технологій на уроках мови та літератури для формування творчої особистості учнів. Комплекс методичних матеріалів, розроблених тем уроків компетентного спрямування, зразків дискусійних питань, пам`яток, методичних рекомендацій призначені для використання в педагогічній практиці навчання мови та літератури учнів загальноосвітніх шкіл. Теоретичні положення та практичні напрацювання можуть бути використані вчителями в процесі викладання як у загальноосвітній школі, так і в закладах нового типу (ліцеях, гімназіях).




Учні Тетяни Антонівни беруть активну участь в олімпіадах, конкурсах учнівської творчості й мають певні досягнення.



Зрозуміло, що підготовка до участі в конкурсах потребує значної кількості часу й різних форм роботи, різноманітних творчих завдань. Але результат від такої співпраці стає стимулом для подальшої роботи як для вчителя, так і для учня. Змінюється на краще ставлення учнів до вчителя, виникає атмосфера особливих стосунків між дітьми та педагогом. А це, погодьтеся, має важливе значення для всієї вчительської роботи.

Найважливішим засобом розвитку творчої особистості, її життєвої компетентності, на думку Тетяни Антонівни, є діяльність: навчити й виховати можна лише в дії. Розвивати творчі здібності дитини, формувати компетентну особистість можна не лише на уроках мови та літератури, а й під час виховних заходів, де максимально розкриваються обдарування, інтелектуальний розвиток учнів. Під час проведення години духовності «Відкрий, о рідна мово, свої скарбниці золоті», виховних заходів «Минуще все, лиш слово не вмирає», літературно-музичної композиції «Мово моя, материнська», «Живий у правді віковій», «Я — кровинка твоя, Україно!», «Дорости до Шевченка»,«Герої завжди поруч» Тетяна Антонівна використовує різні акмеологічні технології: «Ситуація успіху», «Ігрові технології» (Додатки).

Таким чином, для формування творчої компетентної особистості важливе значення має не тільки шкільний урок з відповідним педагогічним та психологічним супроводом, а й різноманітні виховні заходи, які проводить учитель.

А перевіряють роботу наставника кожного дня найсерйозніші люди – учні. Їхня оцінка найважливіша. І кожному вчителю необхідно утверджувати себе уроком, підвищувати свою педагогічну майстерність, займатися самоосвітою, прагнути до творчості, бо

«Сутність людини – творчість. 
Саме вона підносить людину 
над долею, робить її переможцем. 
Саме у творчості відкривається 
найбільшою глибиною внутрішній 
світ людини».

Р.Ролан





Немає коментарів:

Дописати коментар