Об’єкт, предмет, мета

Не один рік Тунда Тетяна Антонівна працює над проблемною темою «Формування творчої особистості учнів на уроках української мови та літератури шляхом упровадження акмеологічних технологій». І це дало їй змогу підтвердити необхідність такого підходу в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи, оскільки суспільство очікує від школи, що її випускники будуть комунікабельними, креативними, самостійно мислячими особистостями, які прагнуть до успіху й уміють самостійно будувати індивідуальну траєкторію розвитку. Упровадження в системі своєї роботи акмеологічних освітніх технологій дало змогу побачити, наскільки талановиті її учні, зрозуміти, наскільки велике їхнє бажання розвивати свої здібності, наскільки безмежні їхні можливості. Тому, виходячи з актуальної проблеми сьогодення, вона ставила за мету не тільки дати дітям глибокі, міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ наук, а й допомогти їм реалізувати свої індивідуальні якості, сприяти переорієнтації їхнього репродуктивного мислення на творче індивідуальне конструювання. 

Науковий інтерес до акмеології на сучасному етапі має великий попит. І акмеологія як принципово нова наука, джерела якої знаходяться в педагогіці та психології, і проблема підвищення якості освіти зараз активно досліджуються. 

Мета даного дослідження - на конкретному прикладі досвіду викладання української мови та літератури показати зв'язок і взаємопроникнення понять «акмеологія», «якість освіти», «творча особистість», «компетентна особистість» Об’єктом дослідження є процес виявлення та розвитку інтелектуально й креативно обдарованих дітей на уроках української мови та літератури шляхом упровадження акмеологічних технологій навчання. 

Предметом дослідження є проблема розгляду акмеологічних технологій навчання як ефективного засобу формування творчої компетентної особистості.

Акмеологічний підхід у даний час є одним із прогресивних і перспективних для сучасної школи. «Суть акмеологічного підходу полягає у здійсненні комплексного дослідження й відновлення цілісності суб'єкта, що проходить ступінь зрілості, коли його індивідні, особистісні та суб'єктно-діяльнісні характеристики вивчаються в єдності, в усіх взаємозв'язках та опосередкуваннях, для того щоби сприяти досягненню його вищих рівнів, на які може піднятись кожний», - наголошує А. Деркач [12].

Учитель розглядає проблему формування творчої компетентної особистості в контексті акмеології, тому в центрі уваги будуть перспективи створення акмеологічної ситуації, ефективність акметехнологій, розглядається цілісне поняття «акмеологічна культура». 

У процесі роботи вчитель звертає увагу на:
   - створення нового підходу до учнів в акмеологічному контексті;
   - забезпечення ефективного та результативного співробітництва між учителем і учнем;
   - створення умов для самовираження особистості в різних видах діяльності;
   - стимулювання творчого самовдосконалення учнів завдяки самоосвітній діяльності;
   - використання ефективних акметехнологій для розвитку творчого потенціалу учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар